Sounduk «Том первый» (+аудио)
Дебютный альбом нового проекта Анны Хитрик, экс-вокалистки группы "Детидетей".
инфо
Музыка и слова – Аня Хитрик
Аня Хитрик – вокал
Юля Глушицкая – виолончель
Паша Чимбаевич – бас, баян
Андрей Сапоненко – барабаны, перкуссия
Клим Лукьяненок – гитары (3-5,7,9,11,12,14)
Павел Третяк – гитары (1,2,6,10,13)
Олег Доманчук – звукорежиссер, студия Maple Tree
где взять
В магазинах "Мистерия Звука".
мнения экспертов
Сергей Будкин
оценка: 8,00
Дэбютнік новага гурта Ганны Хітрык з тым жа посьпехам мог стаць чацьвертым дыскам "Дзецідзяцей". У сваіх сольных праектах былыя удзельнікі гурта дамовіліся не выкарыстоўваць песьняў са свайго агульнага рэпэртуару. Але не бяда – Ганна напісала 14 новых кампазыцый, кожная зь якіх не згубілася б у праграмах "Отлично" і "Конверты для снов".
"Беларускую" лінію акторка Купалаўскага вырашыла пакуль не працягваць, хоць па атмасфэры "Том первый" усё ж бліжэй да "Руху". Тут больш роздуму, гэта хутчэй не аповед, а споведзь. У ім дамінуюць пераважна лірычныя кампазыцыі, хоць месца весялосьці таксама адведзенае ("Считалка"). Пры гэтым кожны трэк можна назваць жыцьцесьвярджальным. Кампазыцыі Sounduk наогул карціць назваць музычна-паэтычнымі эцюдамі, часам яны зусім ужо шматслойныя, як "Пляшущий конь" і "После". Але ёсьць і больш простыя рашэньні, як "Красавица" – гэткі жаночы варыянт "морсаў", праўда, зь недарэчнай устаўкай з "Прыгодаў Бураціна".
Нягледзячы на тое, што на дыску 14 трэкаў, перагружаным альбом не выглядае. Могуць быць хіба прэтэнзіі да выбудовы трэк-ліста, бо другая частка альбому выглядае нашмат мацнейшай за першую. Менавіта тут канцэнтруюцца самыя моцныя кампазыцыі альбому – асабліва вылучаюцца непараўнаная "Памяти твоей", якую варта слухаць на максымальнай гучнасьці, і гожанькая "Там-там".
У "Томе первом" нельга не заўважыць выпеставанасьць кожнага трэка – бачна, што музыкі паставіліся да запісу з усёй магчымай адказнасьцю. У гукарэжысэра атрымалася перадаць усю вакальную харызму Ганны, і пры гэтым не ператварыць астатніх музыкаў у банальную групу суправаджэньня. Па выніку Sounduk гучыць проста выдатна.
Дмитрий Безкоровайный
оценка: 7,00
Последний альбом "Детидетей" "Рух" был богат на весомые фразы про зачатие детей под музыку Radiohead (свершилось), про желание, чтобы мир вокруг изменился "раптам" (то ли свершилось не в ту сторону, то ли не свершилось). Была и такая: "Мы не знікнем, мы зменімся". Кто же знал, что спустя всего год она будет казаться пророческой?
Новый проект Ани Хитрик – это в каком-то смысле "Детидетей" с чистого листа, возвращение к истокам, во времена первого-второго альбомов. То же главное лицо и тот же голос, в основном те же музыканты и та же преимущественно акустическая палитра, а также привычная помесь авторской и актерской песни с рок-музыкой.
Как и на альбомах "Детидетей" основа материала – достаточно грустные песни-истории, на этот раз ощутимо более личные (и единоличные), более депрессивные. Порой проскальзывает откровенное отчаяние: "Море-море, протяни мне волну / Скоро-скоро, я в тебе утону" ("Море") или "Остановите меня, пока я на краю / А лучше наоборот подтолкните вперед" ("После"). Несколько веселых песен ("Считалка", "Красавица") все же есть, но и они как-то поспокойнее, что ли, понезаметнее на общем осенне-меланхоличном фоне.
В итоге получился просто ровный и аккуратный альбом, продолжающий ту часть традиций почившего коллектива, в которой Аня чувствовала себя более органично. Не хватает чего-то сверх этого – чертика какого-то, свежей находки. Впрочем, это уже больше вопрос для следующего диска.
Олег Климов
оценка: 7,00
Естественно, что после распада группы "Детидетей" и возникновения другой коалиции п/у Анны Хитрик (Sounduk), бывшие поклонники первого состава, лично фронтвумен обоих ансамблей и прочие меломаны с тревогой и интересом ждали дебютника нового проекта актрисы театра имени Янки Купалы. Будет ли это повторение пройденного, некий промежуточный продукт или нечто совсем неожиданное?
На мой взгляд, со всеми этими тремя "составляющими" мы и столкнулись на пластинке. Причем "повторение" отсылает ко второй работе "Детидетей" – "ОтЛично", когда "водораздел" между театриком песни и собственно обычной песенной формой был отчетлив. Что касается промежуточности, то, быть может, артисты пока что именно еще нащупывают в какую сторону им двигаться, ведь в крайнем диске "детей" музыка стала более роковой, а сами композиции являлись в большей степени треками, нежели поэтическо-мелодическими номерами. На этом альбоме такой песенной театральности опять хватает, а легенькой агрессивности уменьшилось.
Неожиданное лично для меня и заключается в отступлении от финальной пластинки "деток", отступления к тому, с чего Хитрик и начинала как певица. Возможно, и в этом тоже заключался конфликт между бывшими согруппниками – в рок-стилистику и чистую поп-/поп-рок-песню Ане уходить не захотелось. Теперь она просто повзрослела, и той романтичной грусти прибавилось, а оптимизма окружающий мир не добавляет, приходится себя аккуратно накручивать и все равно пытаться верить в лучшее. А что вы обнаружили в сундучке?
Дмитрий Подберезский
оценка: 7,00
Доўга думаў, слухаючы альбом рэбрэндутанай каманды: а дзеля чаго ўсё рабілася? То бок нашто было мяняць назву і аднаго літаральна музыку ў складзе бэнду? Але ж дайшоў да пэўнай высновы: тое рабілася дзеля зьмены ў характары музыкі. І вось чаму.
"Детидетей" як такі калектыў усё ж неяк намацваў той шлях, па якім мусіў рухацца і разьвівацца. Дастаткова параўнаць два іх альбомы, якія якраз і сьведчаць пра ўсялякія стылёвыя ды іншыя ваганьні. І вось гэтая праграма паказвае, што ваганьні працягваюцца, толькі што пры тым, калі назва ўжо зусім іншая (дарэчы, ня вельмі ўцямная: "Сундук" і "Саўндук" ня лепшым чынам асацыююцца паміж сабой). Гэтай праграмай Ганна Хітрык з калегамі выразна выйшлі на прасторы ледзь не клясічнай акторскай песьні. Року тут у клясычным жа разуменьні не засталося. І калі так пойдзе далей, ваганьням месца ўжо не застаецца.
Тут мы маем: яўнага лідэра і рэшту выканаўцаў, якія ў зьвязку з прапанаванымі лідэрам прапановамі разам "афармляюць" іх у адпаведную форму, якая, варта заўважыць, часта прымае аблічча звычайнай зноў жа клясычнай формы вядомых па папсовых узорах песенных пабудоў. "После", "Свобода", "Мы отдохнем", "Напишу", "Там-там" – сьпіс можна падоўжыць. З усіх найперш запамінаецца настраёвае "Море". І калі б можна было зьмяніць аранжаваньні ды, уласна кажучы, фронтмэна, – мы мелі б дачыненьне з даволі звыклай для айчыннае рэчаіснасьці прадукцыі масавага папсовага шаленства, хіба што з тэкстамі песень, якія насамрэч можна называць паэзіяй.
І вось менавіта тут на першы плян і выходзіць асоба Ганны Хітрык, якая ці не па-дыктатарску падпарадкоўвае той "сундук" сабе і дае цалкам слушныя арыенціры адносна таго, у якую "ўпакоўку" павінен быць загорнуты гатовы прадукт.
І тады ў выніку мы маем адметную, запамінальную, даволі арыгінальную (хоць і зусім ня новую) творчасьць, у якой на першым пляне знаходзіцца шчодра адораная прыродай Асоба, якая адна, сама сабе вызначае, куды і як далей рухацца. І гэтая выразна акцэнтаваная прысутнасьць аўтарскага "я" вядзе да наступнага: гэты альбом можа быць праслуханы толькі аднойчы і адкладзены падалей альбо будзе гучаць літаральна штодня ажно да таго часу, як не зьявіцца наступны. Том другі. З новымі песьнямі, сярод якіх аніводная і не імкнецца зрабіцца шлягерам. Ім тое не патрэбна. Ня дзеля гэтага яны пішуцца-ствараюцца.
Адкрыўчым назваць альбом не магу. Паўторам таго, што было, – таксама. Новае ўвасабленьне Хітрык? Бадай што так. Толькі што ў больш шчыльным сэктары, чым тое было раней. Гэта не бяда. Гэта – рух, а не таптаньне на месцы. А яшчэ адзначу вельмі стылёва ўвасоблены кліп. Праўда, на далёка не самую зразумелую для мяне асабіста песьню...